Nye rekorder for Scandics lojalitetsprogram
Scandics lojalitetsprogram, som allerede er Nordens største og best likte lojalitetsprogram i bransjen, har nå 1,5 millioner medlemmer. Jubileumsmedlemmet, som blant annet premieres med en natt på det mobile hotellrommet Scandic To Go (t.h.), ble overrasket med blomster, da han ankom Scandic Kungens Kurva i Stockholm onsdag kveld, skriver hotellkjeden i en pressemelding.
Lojalitetsprogrammet Scandic Friends, som ble lansert i 2008, er Nordens ledende lojalitetsprogram innen hotellbransjen. Programmet har de siste syv årene utviklet seg, med en rekke fordeler, og er i dag bransjens mest fordelaktige og mest likte lojalitetsprogram.
Onsdag kveld ble Henrik Adinger feiret som medlem nummer 1,5 million. Da han sjekket inn på Scandic Kungens Kurva, ble han feiret og ønsket velkommen med blomster av hotelldirektør Malin Åkesson.
Gjennom hele mai kommer Scandic til å fortsette feiringen av programmet, sammen med medlemmer og kunder på nesten 230 hoteller rundt om i Norden, Belgia, Polen og Tyskland.
– Hver dag jobber alle våre 14.000 medarbeidere med å gi våre gjester et kundetilbud og service i verdensklasse. At vi i dag har 1,5 millioner medlemmer i vårt lojalitetsprogram, gjenspeiler den servicen vi gir til våre kunder. Jeg kan også med glede konstatere at i prinsippet 100 prosent av de kunder som tidligere var medlemmer i Ricas lojalitetsprogram, har valgt å gå over i Scandic Friends. Det viser styrken i vårt kundetilbud og programmet, sier Frank Fiskers (t.h.), konsernsjef for Scandic Hotels.
Henrik trodde først det var noen som spøkte, da han ble møtt av hotelldirektøren ved innsjekking på Kungens Kurva.
– Jeg ble veldig overrasket, og trodde først det var en spøk! Jeg reiser en del i jobben, og for meg er det viktig med effektivitet. Det får jeg hos Scandic. Det er lett å booke, og man får god verdi for pengene. Ofte får man faktisk mer enn man betaler for. Jeg gleder meg til å bo på flere hoteller, og bruke mitt nye stamgjestkort, sier Henrik Adinger fra Värnamo.
Scandic Friends lojalitetsprogram har fire medlemsnivåer: 1st, 2nd, 3rd og Top floor, som baseres på antall hotellovernattinger de siste tolv månedene. Alle stamgjester får dagsfersk avis, poeng og frinetter, stamgjestkvelder, rabatt i restauranter og hotelshop, samt gode tilbud i helger og ferier. Mange aktiviteter gjennomføres på lokalt nivå, der de respektive hoteller gjennomfører unike aktiviteter, og inviterer sine egne stamgjester. I tillegg tilbys det skreddersydde kundetilbud, som blant annet konsertbilletter.
Toppfoto: Hotelldirektør Malin Åkesson på Scandic Kungens Kurva, og Scandic Friends-medlem nummer 1,5 million, Henrik Adinger (foto fra Scandic Hotels).